På den positive side har det aldrig været nemmere at udforske og skabe indhold, der starter med blogindlæg og slutter med videoer.
Men som forventet var reduktionen af indholdsbarrieren til nul nul, hvilket bidrog til den eksponentielle vækst af indholdsproduktion, hvilket gjorde opmærksomhed og opmærksomhed vanskelig. I denne publikation analyseres trends i indhold i detaljer, hvad Content Shock ligner i dag, samt konsekvenserne for indholdsmarkører og indholdsstrategier.
Frembringer væksten i publikationen?
Schaefer bemærkede i denne blog, at mængden af indhold vi forbruger dagligt er vokset til næsten 11 timer om dagen (ifølge nogle estimater er det nu op til 12 timer). Men han foreslog, at der bør være en praktisk grænse for, hvor meget indhold en person kan forbruge, og at hvis indholdet fortsætter med at eksplodere, ville det påvirke indholds marketingøkonomien. Vi skaber en verden, hvor der vil være flere og flere vanskeligheder for indholdet at nå læsere, og hvor overskuddet i indholds marketing vil falde.
I det væsentlige, når mængden af offentliggjort indhold stiger, er der et fald i den gennemsnitlige deltagelse i form af social udveksling. For eksempel, hvis vi tager et bestemt emne, såsom påvirkning af markedsføring, vi kan se i nedenstående diagram, at der var en betydelig stigning i artikler om dette emne i de sidste tre år, og at korreleret med et fald i den gennemsnitlige mængde af disse artikler om Twitter.
Jeg har besluttet at se på de seneste trends i indholdsudgivelse og indholdsdeling for at se, om dette accepterer Marks hypotese. Det jeg fandt var et konsekvent mønster i mange områder og brancher.
Bæredygtigt indholds marketing
Vi finder lignende mønstre på tværs af alle sociale netværk, selv om der i nogle tilfælde er variationer, når de gennemsnitlige lagre falder i et netværk, men stiger i en anden.
Dette fald i den gennemsnitlige aktivitet kan skyldes en række årsager. For eksempel kan mængden af indhold simpelthen mætte markedet. Som et alternativ, som flere og flere mennesker hopper i den indflydelsesrige markedsføringsbevægelse, kan indholdets kvalitet falde, hvilket gør folk mindre tilbøjelige til at dele artikler. Dette er sandsynligvis en kombination af faktorer. Imidlertid er dette diagram nøjagtigt det samme som Marks forudsigelse i indholdet af Content Shock.
At reducere indholdsindsats, som publikationsvolumener stiger over tid, er en generel oversigt.
Vi ser dette billede, når vi undersøger indholdsindholdsdata, og de gennemsnitlige handlinger på tværs af alle netværk er lavere.
I dette tilfælde er mængden af artikler om indholdsmarkedsføring forholdsvis flad, men den er stadig meget mættet med mere end tusind artikler, der offentliggøres hver uge om dette emne.
I nogle tilfælde ser vi stadig et fald i de gennemsnitlige lagre, selvom indholdet falder. For eksempel viser diagrammet nedenfor, at antallet af artikler om virtuel virkelighed nåede op i 2016, men på trods af faldet i indhold forbliver den gennemsnitlige bestand stadig flad eller faldende. Det skyldes sandsynligvis også indholdsmætning af mere end 1.000 artikler om ugen, som stadig er offentliggjort i dette emne.
Content Shock Model
Konsistensen, som vi ser, fremkalder en voksende interesse for emnet, hvilket stimulerer antallet af artikler og det samlede antal handlinger.
For eksempel er nedenstående et diagram for maskinindlæringsartikler, der viser handlinger på alle netværk (LinkedIn, Twitter, Facebook og Pinterest).
Vi ser, at mængden af offentliggjort indhold overstiger interessen for emnet, og denne konkurrence for opmærksomhed fører til et fald i de gennemsnitlige handlinger. Interessen for emnet vokser også for evigt, det springer sædvanligvis, og på dette tidspunkt ser vi, at fælles handlinger begynder at falde. Selv når interessen begynder at falde på dette punkt af mætning, er det generelt konstateret, at antallet af artikler fortsætter med at stige. Det lader til, at marketingfolk klatrer indholdsfaldet og ignorerer effektivitetspunktet.
Faldet i gennemsnitlige lagre kan skyldes flere grunde, for eksempel:
Folk kan ikke åbne meddelelser, fordi deres kanaler er fyldt med indhold på emnet.
Der er ikke nok tid til at læse og se indhold til mennesker. Der er muligvis ikke tid nok til at scanne overskrifter i områder, hvor der offentliggøres 1000 artikler pr. Emne (f.eks. Indholds marketing) hver uge.
Som handlende bevæger sig til en trend skaber du overlegen kvalitet, som folk ikke ønsker at dele.